Mnoho lidí se mylně domnívá, že vstup do registru dárců kostní dřeně bolí. Český registr dárců krvetvorných buněk ve spolupráci s agenturou KASPEN / Jung von Matt proto přichází s kampaní, která lidem otevře nejen oči, ale i ústa. Doslova. Prvotní odběr se totiž provádí i bezbolestně stěrem ze sliznice tváře. Cílem kampaně je vykřičet tuto pravdu do světa a přivést nové dárce, kteří mohou darovat naději na život i někomu na druhém konci planety.
Každý rok u nás stovky pacientů čekají na svého dárce. A v jejich pohledu se zračí jediná otázka: Najde se někdo, kdo mi dá šanci žít? Nová kampaň „Otevři si hubu na celý svět“ tuto otázku mění ve výzvu. Emotivní a odvážné portréty lidí s otevřenou pusou a vypláznutým jazykem jasně ukazují, že cesta k záchraně života může být kratší a jednodušší, než se zdá.
„Stále narážíme na hluboce zakořeněný mýtus, že už jen vstup do registru bolí,“ říká Mgr. Marie Kuříková, vedoucí Českého registru dárců krvetvorných buněk. „Ano, vstoupit lze pomocí odběru krve, ale na běžných náborech stačí otevřít ústa, štětičkou si setřít vzorek z vnitřní strany úst a během pár vteřin je hotovo.“
„Výzva ‚Otevři si hubu‘ má otevřít téma dárcovství, proto je záměrně nestandardní. V záplavě průměrných kampaní bez emocí jsme chtěli přijít s něčím, co opravdu zaujme a nenechá nikoho chladným,“ vysvětluje Barbora Hájková, výkonná ředitelka KASPEN / Jung von Matt. „Vyplazený jazyk tu není provokací, ale symbolem odvahy mluvit nahlas o věcech, které dávají smysl. A právě díky síle sociálních sítí může tahle výzva obletět svět a oslovit lidi, kteří mohou reálně někomu zachránit život.“
Na portrétech kampaně se objevují zpěvák Tomáš Klus, herec Filip Březina a Lukáš Přibyl se svou dcerkou Madlenkou, jejíž emotivní příběh nedávno dojal celé Česko a ukázal sílu dárcovství.
„Hledali jsme silný vizuál, který se lidem vryje do paměti. Jednoduché gesto, které může s pomocí influencerů žít vlastním životem a inspirovat další a přivést tak nové dárce. I proto jsme do tvorby zapojili umělou inteligenci, která nám pomohla dotvořit výraznou vizuální identitu kampaně,“ dodává Richard Svárovský, art director KASPEN / Jung von Matt.
Klíčové fotografie pořídil David Turecký, mediální prostor poskytla skupina Knowlimits. Kampaň vznikla zcela pro bono, protože tentokrát nejde o zisk, ale o to nejcennější, co máme. O život.
Na nový vizuál kampaně navazuje i nový čerstvý vzhled našich sociálních sítí, který se ponese v duchu odvahy, otevřenosti a naděje. Lidé se tak mohou těšit na nový styl komunikace, silné příběhy dárců i pacientů a inspirativní obsah, který má za cíl jediné – přivést k dárcovství další srdce ochotná pomáhat.
Děkujeme všem, kteří se na kampani podíleli – agentuře KASPEN / Jung von Matt, našim ambasadorům - zpěvákovi Tomáši Klusovi, herci Filipu Březinovi a Lukáši Přibylovi s dcerkou Madlenkou, a všem tvářím kampaně.
Díky vám má dárcovství zase o něco silnější hlas!